tisdag 5 augusti 2008

Dyrt

Det verkar bli helt orimligt dyrt att importera ID-release spermier till Tjeckien. Faan. Vet inte hur jag vill göra just nu. Tiden går fort, ruskigt fort. Väldigt snart dags för ett beslut, och jag velar. Jag brukar inte vela om sånt jag tycker är viktigt, men just nu vet jag verkligen inte vad jag vill, vet inte vad som känns rätt. Snarare så att inget alternativ känns helt rätt. Jobbigt.

Om det skulle gå bra är pengarna självklart inget problem, men jag är orolig för att jag skulle gräma mig för en massa bortkastade pengar om det som vanligt gick åt helvete. Tror att minuset skulle kännas ännu jobbigare då. Samtidigt är de extra pengarna ingenting mot vad jag hittills lagt - och nej, jag vet inte hur mycket det är uppe i nu, vägrar räkna, vill inte veta.

Har skrivit till kliniken i Tjeckien för att se om de eventuellt kan få ett bättre pris, men tror inte att det är så egentligen.

Inga kommentarer: