söndag 13 maj 2007

Hemma igen

Hemma igen efter försök två, stannade i Malmö över helgen och umgicks med vänner och tog det lugnt. Grymt skönt jämfört med förra gången då jag var tvungen att åka till Tyskland på en jobbresa ett par timmar efter inseminationen.

Bytte klinik och det var stor skillnad. Annorlunda, men jag tror ändå att Nordica passar mig bättre. Första försöket gjorde jag på Vitanova som är en barnmorskedriven klinik, allt skulle vara mysigt, fint och holistiskt vilket jag tyckte kändes lite överdrivet.

Den här gången testade jag Nordica som är en läkarklinik som gör både insemination och IVF. Fulare lokaler, men ändå ljust och luftigt. Mindre tid avsatt fast fullt tillräckligt för att hinna diskutera min situation, singlars situation med resor och trilskandes gynekologer osv. Själva inseminationen är så klart samma sak även om det här var en brits och inte en jättesäng fylld med kuddar som på Vitanova. De av personalen som jag träffade var positivt inställda till att de nu får hjälpa singlar och lesbiska. Fram till årsskiftet var de hindrade av dansk lagstiftning.

Största skillnaden var nog ändå efteråt. Vitanova vill att man ligger och vilar en halvtimme, på Nordica är man klar när det är klart. Hoppar ner från britsen och går ut i den andra verkligenheten, vimlet i Nörrebro.

Nu har den sega väntan börjat, fylld med skengraviditetstecken, hopp och uppgivenhet. Om cirka två veckor vet jag. Känns oöverstigligt långt bort just nu.

Är självklart fortfarande arg över att jag inte får insemineras här hemma. Tycker att det är helt obegripligt att vi singlar ska tvingas resa utomlands.

4 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Mina tummar vitnar. Heja ägget och spermien!

Intressant med beskrivningen av kliniken.

Tingeling sa...

Hejarop också av mig!!! Simma, simma, simma!! Träffas, skapas, stanna, väx! Tummartummar.

KaKi sa...

Fortsätter hålla mina tummar... Måtte det ta sig nu!

nylsa sa...

Tack, glad att ni finns och bryr er!