lördag 19 maj 2007

Insemination för singlar = död fråga?

Har varit så insnöad på mina egna försök att bli gravid att jag knappt har märkt vad som hänt runt omkring. Insåg nyss att det återigen har blivit helt tyst i frågan om donatorinsemination för singlar i Sverige. Inför socialutskottets betänkande i februari skrevs det en del i media och frågan diskuterades i P1-morgon, men nu tre månader senare har det tystnat helt.

Jag tror att det kommer dröja länge tills vi får se en förändring, men begriper fortfarande inte hur vi kan ha en så korkad lagstiftning.

Varför uteslöts ensamstående när lagen ändrades för att inkludera lesbiska par. Varför kan man inse att man har fel och ändra lagen i Danmark och Finland men inte i Sverige. Varför har så många svenskar röstat höger och därmed gett KD makten över socialdepartementet? Varför gjorde inte sossarna, vänstern och miljöpartiet något när de hade makten, lite för enkelt för dem att skylla på högern nu. Varför kan inte de partierna som är för en förändring gå ihop och ändra skiten, varför måste blockgränserna vara heliga för politikerna i just den här frågan?

Förbannad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du.
Jag har lite frågor, men hittar inte din mailadress. (kan bero på att jag aldrig haft den, jag kommer inte ihåg. :-))
Har du lust att maila mig? singeladopt@comhem.se

Matilda & Roya sa...

Tack för din fina kommentar. Kul att du upptäckte oss, för nu har vi också upptäckt dig!

Matilda