tisdag 1 maj 2007

Planera försök nummer 2

Varit ute på landet ett par dagar och faktiskt kommit ikapp lite. Velar om jag ska åka för nästa försök nu i maj eller om jag ska vänta till juni. Om jag ska åka så ska jag börja ta pergo idag, om jag inte ska åka borde jag hoppa över pergokuren eftersom man enligt min gyn helst inte ska ta dem i onödan.

Lutar åt att det blir ett majförsök, vill inte vänta mer än nödvändigt, men räknar dagar fram och tillbaka. Har resor som kan krocka med ÄL om jag har otur. Kan pergon påverka när ägglossningen kommer? Oregelbunden mens försvårar helt klart planerandet. Sist åkte jag på dag 16, det var utan pergo. Om det blir dag 16 den här gången också så är det måndag om två veckor. Hade varit perfekt att kunna åka helgen innan. Ska nog ta det där pergopillret trots allt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Begriper inte det där med pillren. Räcker det inte med vanlig ägglossning?

nylsa sa...

Vanlig ägglossning räcker oftast utmärkt om den är just vanlig. Men om man som jag har oregelbunden mens så kan man behöva hormontillskott i form av läskiga piller. Se 19 och 21 februari.

Grattis till det kommande barnbarnet, vad roligt!

Anonym sa...

Ja, det kan ju vara knepigt att sitta i Danmark och vänta på ägglossningen.

Då får jag önska lycka till nästa varv! (Trots mina heta reservationer mot det där med anonym biologisk pappa...)

Och tack! Jag hade nog gett upp hoppet lite... men där ser man, det ska man inte göra!

Anonym sa...

Det blir till att gå med vagnarna i februari då :-) Jag väntar på mensen och hoppas den vill komma snart så jag kan börja planera igen... Har sökt ett annat arbete idag. Bara 78%, men jag måste ju chansa ibland. Får jag upp lönen lite och dessutom ob-ersättning så jämnar det nog ut sig... Ack, att slippa vara myndighet

Tingeling sa...

Blir det maj? Lycka till med nästa försök!