söndag 27 maj 2007

Ingen mens = lite hopp?

Funderar på om jag inte borde ha kvar litelite hopp eftersom jag trots allt inte fått mens än. Känner ingenting, inte att mensen är på gång och inga symtom. Fast förra gången blev mensen en och en halv vecka försenad, så det borde jag nog ställa in mig på den här gången också. Att det ska vara så svårt. Blir så frustrerad.

Aequinoxia skrev i en kommentar att de i någon tråd på familjeliv hade kommit fram till att sannolikheten att man är gravid efter fyra försök är 67-75% beroende på ålder, vikt och annat. Låter lite bättre men fortfarande är det bara ca 20% chans för varje försök. Får inte ihop det där men är för trött för att plocka fram några gamla mattekunskaper.

Såg idag att jag den senaste månaden gått ner 4 kg, och det borde ju knappast skada. Borde gå ner minst 10 till, men känns åtminstone att jag är på väg åt rätt håll.

Var hos mamma och pappa och åt morsdag-middag nyss. Mamma sa -Tänk att jag kanske snart ska få bli mormor och lite som en farmor också.

Nästa gång det är mors dag vill jag vara mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då hoppas jag också lite, hoppas, hoppas hoppas (tummarna är knutna).
Det var fint sagt av din mor.

E från singeladopt.listan

Anonym sa...

Hoppas det går vägen för dig den här gången!
Det är ett väldigt väntande...
Själv åkte jag till Danmark 9 gånger innan jag blev gravid, via insemination.
Så, ge inte upp!
Anna-Karin i Halmstad