söndag 27 maj 2007

Planera framåt

Det finns fortfarande en minimal chans, men jag har mentalt gett upp det här försöket. Tror att det var progesteronet som gjorde att jag hade ont i brösten, gör inte särskilt ont längre, känner ingenting mer än besvikelse.

Väntar istället på att mensen ska komma så att jag kan planera för nästa försök. Förra gången blev den försenad, undrar om det kommer bli det nu också.

Idag tror jag inte att jag nånsin kommer lyckas bli gravid. Känns helt omöjligt. Chansen att man lyckas vid insemination ska tydligen vara ca 20% vid varje försök. Alltså 80% risk att det misslyckas, känns hopplöst. Som ett lotteri man inte kan vinna. Samtidigt känner jag ju människor som har lyckats. Men att jag skulle göra det, näe det tror jag inte på idag.

2 kommentarer:

KaKi sa...

21 mars.

Jag drömde förresten en fnissig dröm om det. Jag stod på en barnaffär på Backaplan och måste snabbt välja ut en trehjulig barnvagn för imorgon skulle jag rusa uppför avenyn. Och bråttom var det, för värkarna hade startat :-D Så nu vet du det. Dagen efter förlossning bär det av. Och det blir inte det barnvagnsrace jag trodde - att vi skulle försöka forcera så många hälsenor som möjligt - det blir löpartävling längs avenyn...

aequinoxia sa...

Jag funderade en del över det där med statistik och sannolikhet. Jag vet inte om du såg tråden på familjeliv.se, men i slutänden kom vi visst fram till att chansen att vara gravid efter fyra inseminationer var mellan 67 och 75 procent, beroende på ålder och klinik (och vikt?).

Jag vet inte om det hjälper just nu, eller om det gör det värre, men...