tisdag 14 augusti 2007

Ägglossning och slöseri med ägg

Ägglossning när som helst nu, känns knäppt att inte åka. Om jag skulle åkt skulle jag varit i Danmark och inseminerats imorgon. Känns som att jag kastar bort ett ägg och därmed en chans helt i onödan, men nu blir det som det blir. Om en månad däremot, då ska jag vara en hälsosam variant av mig själv och förhoppningsvis visar sig pausen ha gjort nytta.

Just nu kan jag bara drömma och planera, vill så gärna veta om det nånsin kommer funka. Ibland känns det mest hopplöst och helt bortkastat, ibland tror jag verkligen att jag kommer få bli gravid på nästa försök. Att inte veta är vidrigt.

Längtar till helgen, ska bli skönt att tänka på annat, att komma bort och få vara en annan del av mig. Den delen av mig som skriver här är jag rätt trött på.

1 kommentar:

Tyrvi sa...

Äh, du är väl inget besatt, du skulle sett mig när jag försökte första gången :-) Jag trodde att det inte var så viktigt när jag började bara att jag ville försöka få bli morsa. Men när jag väl var där så var det det allra viktigaste i hela världen.

Lycka till!