onsdag 15 augusti 2007

Tackat nej till andra jobbet

Har bestämt mig äntligen, ska inte byta jobb nu. Vill ha kvar friheten i det jobb jag har, vill inte börja på nåt nytt mitt i allt försökandet.

Det var ändå konstigt att tacka nej. Svårt att veta hur man ska göra för att inte begränsa sig för mycket. Jag vet ju inte om det nånsin kommer funka, om jag nånsin blir gravid och faktiskt får barn. Just nu känns det mest som att jag har jagat ett plus, inte trott på att det faktiskt kan bli barn också.

Kan inte stanna på samma ställe i all evighet bara för att jag tycker att det skulle vara ett bra ställe att vara mammaledig från. Men nu har jag bestämt mig för att fördelarna överväger, åtminstone för ett tag.

Lyxproblem, jag vet. Ändå har det varit många och långa tankar fram och tillbaka om ifall jag gör rätt eller inte. Inför höstens försök vill jag veta att jag kommer kunna åka som jag vill, att jag kan fixa jobbet utan att alltid vara på plats. Det funkar när man har jobbat in sig, men är svårare om man samtidigt ska bygga upp nåt nytt.

Finns en annan stor skillnad. Gamla jobbet gör att jag lätt kan åka på jobbresor till staden där fina flirten finns, jobbet jag tackade nej till hade inneburit massa jobbresor till en helt annan stad, det gör stor skillnad när man ska försöka få ihop ett liv mitt i allt kaos.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Fina flirtar är viktiga! Du tog nog rätt beslut!