fredag 10 augusti 2007

Regn, rökslut igen och vikt

Ledig idag, skulle ligga ute i hammocken och läsa men det har spöregnat hela förmiddagen, segt!

Imorgon är det dags för rökslut igen, inte ett dugg peppad just nu, men det kanske kommer. Vill vara helt nikotinfri minst en månad innan nästa försök och jag har ingen lust att pausa mer en än månad och alltså har jag inget val helt enkelt.

Men att sluta röka och samtidigt vilja gå ner i vikt är en dålig kombo, eller en svår sån i alla fall. Nio kg mindre har jag blivit sen första försöket i våras, vill inte få tillbaka de kilona, vill hellre bli av med ett par till. Känns som att jag kommer ha en grinig vecka framför mig.

5 kommentarer:

KaKi sa...

Väldans vad vältajmade vi var då... Imorgon ryker även mina cigaretter och jag har redan börjat ta ut olyckan i förväg. Denna gång en kombination av zyban och nikotinplåster. Började med zyban för två veckor sedan och gick upp i dos förra helgen. Så nu är det dags. En vecka med plåster och sedan ska det bara vara pillren kvar. Eländes elände... Särskilt som vikten fastnat på 74kg och jag inte verkar komma varken hit eller dit. Men jag hoppas väl ändå på en rörelse som kan ta mig till insemination i september.

Lycka till i veckan som följer, så får vi båda resa ut v.35 ;-)

Tingeling sa...

Lycka till!

Själv bävar jag för jobbstart och semesterslut då även jag MÅSTE släppa cigaretterna, som varit min trogna vän under den låånga, sköna semestern. Blir nog jobbigt. Men det går.

Salvia sa...

Hej förresten, tror inte jag kommenterat tidigare, men jag hittade dig via Tinsel. Eller jag kanske har skrivit för... Hm..

Nåväl, jag och maken (båda inbitna nikotinister) slutade snusa (och feströka) efter att ha läst Allen Carrs "Äntligen icke-rökare". Den kan kännas lite fjantig inledningsvis, men hans argumentation bet.

Jag lade ifrån mig boken och har varit nikotinfri i 2 år.

Den finns billig på adlibris vill jag minnas. Väl värt ett försök.

Nog med marknadsföring. Jag önskar dig varmt lycka till. Med allt.

Saring sa...

Så bra jobbat med vikten!!! Toppen! Min kompis körde Zyban med mkt gott resultat. Själv lade slutade jag både snusa och röka i samband med en depression för några år sedan och även om det var väldans effektivt så är det knappast en metod att rekommendera ;-) LYCKA TILL!

nylsa sa...

Tack för alla lycka till och pepp, känns som att jag behöver det just nu. Depression verkar vara ett väl drastiskt tillvägagångssätt för att bli rökfri och eftersom jag redan är en sån pillertrillare så har jag inte vågar mig på Zyban. Allen Carr har jag testat men började trots det röka igen ett par veckor senare. Tänkte nu köra Allen Carr som gonattsaga och sen hoppas på att jag klarar mig utan nikotinplåster och annat som ligger i badrumsskåpet för säkerhets skull.