söndag 12 augusti 2007

Saker man kan/måste göra när man pausar

Under mina försök har jag skjutit på en massa andra saker som borde göras, skyllt på att det inte är bra att lyfta tungt när man vill att ett litet ägg ska fästa osv. Nu pausar jag och måste alltså titta på min långa att-göra-lista och se vad som ska hinnas med innan nästa försök.

Igår shoppades 500 kg sten och en massa virke. Idag ska det byggas förråd och mur. Idag ska bäras cementsäckar. Idag slutas det röka och samtidigt kommer jag få hit mina föräldrar som ska hjälpa mig att bygga. Långt ifrån säker på att det är bra att blanda in föräldrar och en massa verktyg vid rökslut, men kan inte skjuta på det längre. Kan inte hitta på fler undanflykter vare sig för byggandet eller rökandet.

Monsterhäcken hånler och jag ska ta tag i den också, hade tänkt klippa den i maj, maj är längesen nu. Vildvuxen och ganska fin men lång står den och väntar.

Inga kommentarer: