onsdag 8 augusti 2007

Skönt att inte räkna dagar

Det här är första månaden sen i februari som jag inte räknar dagar och ägglossning som en galning för att försöka planera in en Danmarksresa mitt i allt annat som händer i livet.

Just nu känns det skönt att pausa, att ta semester från det och slippa tänka på vilken dag ägget kan tänkas vilja släppa. Lurar kanske mig själv lite, har så klart trots det stenkoll på vilken dag jag borde varit i Danmark, stora skillnaden är att jag inte kommer vara där då.

Blir ingen långpaus, vill nästan ha september nu, men tills dess blir det inseminationsledigt. Tänker försöka vara superhälsan själv när det närmar sig, men först pausonyttig ett litet tag till. Vill få känna lite semesterkänsla och bara vara helt enkelt. En Malmöresa blir det, men jag tänker akta mig noga och inte åka över bron.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! kul att se dig på festen--var det fina flirten du hade med dig? --ni verkade må bra tillsammas och kul för dig att få närhet under din paus/vila tid...

själv väntar jag för mens/eller att testa (över helgen)--pirrigt--ibland är jag såååå säkert det finns något där, ibland inte... men jag har förstått att det är bäst att inte hoppas för mycket.

Tycker om din musik, blev glad att lyssna--väldigt "American dyke" (smile) visste inte att många kände till Indigo girls här. Two fathers sången är helt underbar--en starkt stolt barn --inspirerande!

mamasita68@aol.com

nylsa sa...

Kul att träffa dig med. Rolig fest var det och visst var det fina flirten som var med.

Indigo girls är gamla favoriter som hängt med länge, men du har nog rätt i att många här har missat dem.

Håller tummarna för dig och hoppas att allt har gått som det ska. kram!