måndag 13 augusti 2007

Lägesrapport rökning

Går bättre än väntat, men det har verkligen inte gått så lång tid än så jag ska inte börja tro något. Men, faktiskt nästan ingen abstinens förutom lite grinighet. Måste bero på att jag har slutat av och till de senaste månaderna, brukar kännas värre.

Första provet gick bra, tog mig hem från jobbet, förbi flera tobaksaffärer och in i en mataffär på vägen för att shoppa kattkäk, kom hem utan cigg.

Hoppet finns. Allen Carrs mantra Hurra jag är ickekrökare är lite för klämkäckt, är inte där riktigt, mantrat lyder istället fina friska ägg, fina friska ägg. Får se om det kan hjälpa om en månad eller så.

Hittills har det räckt att titta på Carrs fula men bra rosa bok, har lite nikotintabletter i väskan trots allt men räknar med att slippa använda dem. Måste ändå ha dem nära till hands så att jag inte har nåt att skylla på och får för mig att gå och köpa cigg om det skulle krisa.

3 kommentarer:

Storkenflyger sa...

K�MPA K�MPA K�MPA!

Du klarar det. Denna g�ngen ska det g�.

nylsa sa...

tack Storken, jag ska kämpa och samtidigt försöka kolla på derbyt som ickerökare, brukar bli en del nagelbitande istället, men hellre det.
Du har rätt, den här gången ska det gå.

Tack för att du och andra finns som hejarklack, jag behöver det och blir glad!

Salvia sa...

Heja! Heja! Heja!

Vänta bara tills du drömmer att du röker - och får dåligt samvete för att du ju slutat - då är man en rejäl bit på väg.

Jag tyckte de två frösta veckorna var rejält plågsamma. Men när suget kom ältade jag "Det är bara nikotinabstinens, jag kommer inte dö av det" tills det kändes bättre.

Det som betydde mest för mig i Carrs bok var att det tillstånd nikotinisten vill uppnå när h*n röker är det tillstånd man var i innan man blev beroende. Man vill helt enkelt bara känna sig som dem som aldrig någonsin rökt...

Heja, heja!