tisdag 7 augusti 2007

Ny plan

Planen ändras konstant just nu. Tror att IVF får vänta lite trots allt. Två inseminationer till ska jag försöka, och innan dess ska det levas ruskigt hälsosamt och nyttigt. Paus den här månaden och sen nästa försök i september om allt går som jag vill och tänkt mig. Hoppas på att tappa nåt kilo till innan men kommer inte panikbanta, tror inte att det gör kroppen mer fertil.

Vet inte riktigt varför jag har tänkt om, men inseminationer är så mycket billigare och enklare. IVF känns läskigt, vill ha kvar IVF som plan B men vill helst spara B-planen, inte använda den redan, någon riktig plan C har jag inte.

En del av mig vill fortfarande adoptera, men köerna växer för singeladoption och som det ser ut just nu så måste man vara hetero, har ingen lust att ljuga. Vill ha barn nu, inte om fem år.

Enligt planen blir alltså nästa insemination om fem-sex veckor. Inte alls omöjligt att planen ändras under tiden.

Kommer nog inte byta jobb trots allt. Fått löften om bättre backup och bättre organisation, gillar mycket av jobbet så jag kommer nog stanna. Inte helt säker här heller, men planer är ju till för att ändras.

1 kommentar:

KaKi sa...

September blir det! Och det var det jag menade - det är då jag har semester. Ägglossningen är annars på gång just nu och det är så oerhört skönt att bara kunna tempa förbi den, notera den utan att stressa på den. Ja... jag mår gott helt enkelt.

Så går vi tydligen vidare på samma spår igen... IVF om försöken inte lyckats på 6 gånger. Men vi lyckas ju i september :-)

Gott om beundrare är det annars ont om men jag har en vag aning om att jag letar på fel ställen. Måste nog göra en uppryckning på det området. Nu när jag närmar mig smal och snygg igen (ännu är jag bara snygg ;-))