lördag 12 juli 2008

fulminus

Är i Berlin med K, har det lysande, vandrar runt och trivs. Men mitt i allt som är bra blev det dags för testande. Funderade på att skjuta på det en dag till, men bestämde att det är lika bra att kolla.

Shoppade tyska gravtest på ett apotek igår, imorse testades det och jag fick så klart ett fult trist minus. Lite lite hopp kvar, kanske testade någon dag för tidigt, men tror som vanligt att det är kört. På måndag har det gått två veckor sen inseminationen, blir det inget plus då så är det nog kört på riktigt.

Jag är trött på allt som har med försökande och testande att göra. Vill göra annat. Vill tänka på annat. Vill fortfarande ha barn så klart, men jag är trött på att försöka bli gravid.

Tänker försöka förtränga minuset ett tag och istället gå ut i solen, vara turist, se att det finns ett liv bortom gravtesterna. Tänker njuta av att vara här på semester med min fina, tänker försöka tänka att det nog blir barn nångång, på något sätt, även om jag tycker att barnet och graviditeten dröjer väl länge.

5 kommentarer:

meningsfull sa...

Nej vad orättvist! Hoppas försiktigt att det slår om till plus ändå!

Moooi sa...

Trista fulminus - försvinn!!

KaKi sa...

*förbjuder vidare fulminus*

Anonym sa...

Så trist. Särskilt i en så underbar stad.

Trösta dig (er!) med lite härliga crêpes eller nykokt pasta på KaDeWes matavdelning högst. Ett glas vin till är inte dyrt.

Barnets mamma sa...

Nej...........