måndag 21 juli 2008

Man kan göra IVF i fler länder

Minuset fortsatte vara minus, mensen är här och jag måste fundera på vilken väg som ska testas nu. Inte bara jag, jag är inte längre ensam om alla beslut, nu är det jag och K som måste bestämma hur vi ska göra. Det är ovant, ovant men skönt och bra.

Har hört talas om att man kan göra IVF billigt i Tjeckien, jag tror att det kanske får vara nästa steg. Halva priset mot Danmark och jag tror inte att de är sämre, väljer att tro att de kan vara minst lika bra.

Eller så är det snart dags för mig att lämna över försökandet till K. Känns som att dagen då vi är mogna för att lämna över stafettpinnen närmar sig med stormsteg. Fast jag är inte där än, jag vill nog göra ett försök till först.

Jag hoppas att vi kommer kunna få barn, helst flera barn, helst ska vi få bli gravida båda två, men det är läskigt vad fort man blir äldre.

Surfar in på den tjeckiska kliniken och ser att de har lagt upp ett formulär på engelska, det ska fyllas i med tidigare behandlingar mm så att deras läkare kan läsa in sig på ens journal innan man kontaktar dem. Tycker att det känns rätt seriöst. Tror mer och mer att det blir Tjeckien nästa. Men först måste vi prata ihop oss, byta land, välja donator, välja väg. Alldeles för många val just nu.

5 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Men så spännande det är! Tack för senast. Det är alltid lika trevligt att träffa er! Kram!

Barnets mamma sa...

Nej, varför skulle en ivf-behandling vara sämre i t ex Tjeckien? Det är säkert lönerna/hyrorna etc som drar ner priset. Låter som en utmärkt idé.

Anonym sa...

Mitt i allt inuselände så låter det spännande med tjeckien tycker jag

go for it girl (s)

Ninne sa...

Heja Tjeckien, jag håller tummarna såklart!

Pippigull sa...

Tjeckien - låter bra!