tisdag 1 juli 2008

idag

Grymt glad att vara hemma igen. Jobbar hemifrån, har inget riktigt kontor än på nya jobbet, bara ett man kan hyra per dag, så det jobbas ganska ofta hemifrån. Just idag morgonrocksjobbas det i köket. Rätt skönt, men skulle inte funka i längden, i augusti ska köksbordet bytas ut mot ett eget litet rum inne i stan istället.

Efter en ovanligt effektiv morgon lyssnar jag vidare på sommarpratarna. Förvånas över att Margot Wallström har prickat in fem av mina favoriter (Dolly, Laleh, Tracy Chapman, Dixie Chicks och Amy Winehouse), hon säger rätt mycket vettigt däremellan också. Är faktiskt lite överraskad, jag är inte världens största EU-vän och röstar nog vänster om Margot om det mesta, men väl värt att lyssna på. Självklart är det en hel del jag inte applåderar, men ändå.

Sms:ar och pratar med K, funderar på ägget, spermierna och allt det andra som ska funka. Vill tro på mirakel. Jobbar däremellan. Surfar gör jag också. Mycket till youtube, just nu vinner:

Inga kommentarer: