tisdag 29 juli 2008

Tjeckien har svarat

Fick äntligen mail från kliniken i Tjeckien, och joo, det verkar vara så billigt som jag har hört, en IVF kostar 1 000 €, det är halva priset mot de 17 500 danska jag har betalat tidigare. Verkar som att det enda som tillkommer är 100 € för spermierna, tror att det är anonyma tjeckiska, men inte säker. Har precis skickat iväg ett nytt mail fullproppat med frågor, om svaren är lika bra på det mailet som på det första så blir det helt klart Tjeckien nästa.

Tjeckiska läkaren kallade mig ung, i just de här sammanhangen gillar jag att kallas ung, det ger hopp. Han tyckte också att det var dags att överge långa protokollet för min del, har ju testat två gånger och det har inte funkat, så nu blir det troligen det korta istället. Om nu inget oväntat kommer upp som vänder upp och ner på allt.

Nu är det dags att återgå till favoritsysselsättningen - räkna dagar och försöka planera det oplanerbara. När måste jag vara borta från jobbet? När måste jag få tider för VUL? Hinner dr Gyn öppna innan jag börjar eller ska jag skita i honom och börja ändå. Nu när det blir korta protokollet är receptproblemet löst, behöver ingen Synarela och har kvar en oöppnad Gonal F i kylen sen sist, den borde räcka tills jag kan få recept på mer, och gör den inte det så är det ändå lättare att få låna Gonal F än att hitta någon som har en oöppnad Synarela hemma.

Känns bra, det rullar, det går åt rätt håll. Jag är på gång igen, den här gången tillsammans med K.

3 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Det låter ju som ett bra alternativ! Grattis till att ni har blivit sambosar också! Det skulle ju vara underbart om det var en bulle på jäsning till nästa Pride, hoppas hårt på det. Skönt att ni är två som delar på det nu, med allt vad IVF innebär.
Kram!

Åsa sa...

Shit vad coolt! Låter ju bra att han engagerat sig och ändrar behandling etc. WOHOO!

Anonym sa...

Spännande! Undrar bara vad det kostar dej (er?) att åka till Tseckien? Det är väl inte heller direkt gratis, men kanske roligare än till Danmark?

Lille skutt