måndag 28 juli 2008

Tjeckien

Funderar mer och mer på Tjeckien, vill både pausa och komma igång, men vill nog mest av allt att det ska hända något. Paus är rastlöshet och frustration.

Tiden går, det är över två och ett halvt år sen jag aktivt började göra något för att kunna få barn, jag blir inte yngre, inte K heller, så det är lika bra att köra på.

Skulle kunna börja med nedreglering om 11 dagar, fast jag är receptlös och min gyn har semester. Testade att maila honom och med lite tur dimper det ner ett recept i veckan, utan tur blir det antingen att ge sig ut på Synarelajakt eller så får jag akut försöka hitta en annan gyn som har lust att skriva ut IVF-medicin på högkostnadsskyddet. Om inget av det lyckas får jag tvångspausa ytterligare en månad.

Kliniken i Tjeckien verkar seriös, men jag vet inte än, har bara läst om dem, inte haft någon direktkontakt än. De har ett formulär med tusen frågor om tidigare behandlingar, hormonvärden mm som man ska fylla i. Tänkte försöka få det gjort och skicka in till dem idag. Hoppas på att sen få ett svar som säger, YES, vi kan hjälpa dig, YES, det billiga priset stämmer, YES, du kan börja med nedreglering i augusti.

Mycket som ska stämma, men det känns som att jag är på gång igen. Den här gången är vi två, den här gången har jag K med från början, det känns stort, viktigt och fint.

Inga kommentarer: