tisdag 1 juli 2008

Lyfta tungt och ägg som ska fästa?

Har hört att man helst ska ta det ganska lugnt dagarna när ägget ska fästa, men det kan väl inte vara farligt att lyfta tunga grejer dagen efter ägglossning?

Om det nu finns ett ägg som ska fästa så ska det ju inte göra det förrän om ett par dagar, just nu borde det finnas någonstans i äggledarna. Om man då har en massa tunga grejer man måste flytta på så borde det väl vara bättre att göra det redan idag? Har bett min bror komma över, men klarar nog inte av att han ska göra allt och jag bara ska sitta och titta på.

I gästrummet står min gamla bokhylla och 30 hyllmeter böcker nedpackat. Allt måste på något magiskt sätt hamna nere i källaren. Behöver gästrummet till annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, det borde inte spela någon roll. Man kan ju lyfta och ha sig även en bra bit in i en graviditet utan att det ska påverka. Ägget/embryot rör sig ju inte i något slags tomrum, utan är ganska väl inbäddat i slem och annat.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har hört precis det motsatta. Alltså att man inte på något sätt kan påverka varken genom att ta det lugnt eller genom att träna stenhårt.

Jag frågade dessutom en av läkarna på Huddinge sjukhus och hon bekräftade det jag trodde. Att ta det lugnt kan tyvärr inte hjälpa.