måndag 3 september 2007

Blir försök med vännen som donator

Hinner inte med. Hade tänkt skriva ett inlägg som svar på de kommentarer jag fick under donatortankar från den 20:e augusti, det kommer, men jag är inte där riktigt än. Här kommer istället en kortis om hur jag tänker just nu.

Det lutar åt att det verkligen blir ett eller ett par försök med vännen som donator. När jag väl hade tänkt klart tanken insåg jag att det är något jag vill göra. Innerst inne tror jag fortfarande att det kommer krävas IVF och då blir det med en anonym donator på Nordica i Danmark, alltså precis som jag hade tänkt först. Vill ändå testa med insemination lite till men då heminsemination istället, vännen blir donator och inget annat. Stora skillnaden är att han inte blir en anonym donator utan någon som både barnet och jag kommer ha en relation till.
Krångligt? Säkert.
Omöjligt och negativt? Näe, det tror jag inte alls.

Väntar fortfarande på försvunna mensen, frustrerande som satan. Nu när jag har bestämt mig och pausat klart vill jag inte vänta längre. Tänk om något kunde få vara enkelt.

3 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Grattis till att du har fattat ett beslut. Jag tror att detta kommer att gå vägen. Hurra va roligt att läsa!


Till mensen säger jag: Skärp dig och kom fram!

Tingeling sa...

Härligt med ett beslut, det lättar alltid!
Det låter som en bra plan, tycker jag. Lycka till! Och mensen: Kom fram, kom fram, where ever you are.. *viskar*

M sa...

Dessutom ska det ju vara så mycket "enklare" att bli gravid med icke-nedfrysta sperimer...