söndag 2 september 2007

Väntar och planerar

Mitt liv planeras efter min menscykel, det har det gjort sen i våras förutom den månadslånga paus jag nu har haft. Väntar på att komma igång med inseminationsförsök igen, vill inte pausa eller vänta längre. Så klart spökar mensen bara för det. Den borde kommit strax före helgen men lyser istället med sin frånvaro.

Det är inte bara själva inseminationen som ska planeras efter ägglossningen, mycket annat hänger ihop just nu. Jobbresor ska försöka läggas så att de inte krockar med inseminationsdatum. Resan till fina flirten ska bokas. Till henne vill jag så klart åka så fort som möjligt, men jag måste få ihop alla delar.

I vanliga fall betyder mens fula minus och misslyckandevibbar, men nu efter pausen vet jag att jag inte är gravid, vill bara få komma igång, nu betyder blodet nystart, att få räkna dagar och veta att jag är på cykeldag 1.

1 kommentar:

Moooi sa...

Hej! Förstår din otålighet och precis hur jobbigt det är när man planerar in alla tänkbara scenarion. Om mensen kommer si och så och sen ägglossning si och så, och sen blir det ändå inte som man planerat, pust.

Men du, vad mycket spännande det verkar hända i livet annars! Ser fram emot detaljerad redogörelse på fredag.