söndag 23 september 2007

väntan och hopp

Hoppas på riktigt den här gången, känns som att allt är rätt tajmat, mår samtidigt lysande bra och är nykär, det borde väl vara en bra början för det lilla ägget?

När jag kom till kliniken igår gjorde de ett ultraljud som visade att ägget precis hade släppt, prof Svend sa att allt såg perfekt ut. Ännu bättre tänkte jag som insåg att de färska spermierna bara hade fått vänta några timmar på ägget och strax efter kommer de frusna och tar upp kampen om de färska har misslyckats med att hitta ägget.

Känns som en tävling i mig, eller kanske ett krig, en tävling mellan färska och frysta, om någon vinner kan de bli ett barn. Hoppas att någon verkligen vinner, att inte alla dog på vägen.

4 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Jag tror på detta försöket. Att vara nykär måste vara gynsamt.

Förlåt en korkad men kör du både donatorsäd OCH kompisens spermier denna gång? Eller har kompisen lämnat frysta? Har jag missat nått?

Hur som helst hålls här tummar!

nylsa sa...

Tack, jag tror också på det den här gången.

Inte alls en korkad fråga, men det är som du tror, både spermier från min kompis och spermier från en anonym dansk donator. Fast jag tror nog de färska som kom till ägget först vinner.

KaKi sa...

Håller mina tummar och väntar med spänning på resultatet om sedvanliga 9 månader...

Anonym sa...

Jag sätter en slant på färskingarna

Lycka till nu