söndag 16 september 2007

I väntan på att komma igång

Vänta är inte nåt jag är bra på, tycker att jag redan väntat en hel del. Nu väntas ägglossning för att kunna komma igång igen, om några dagar är det dags.

Om inget oplanerat händer så blir det ett hemförsök eller två som komplement till en vanlig klinikinsemination. Efter allt velande fram och tillbaka känns det rätt just nu.

Massa andra frågor dyker upp när man ska försöka hemma. Hur hittar man t ex den perfekta sprutan? Vågar man fråga på apoteket och vad säger man i så fall? Var på ett överfullt apotek nyss, massa andra människor överallt, gick därifrån utan spruta. Ska fråga Vitanova och Nordica om de har nån som kan funka. Väntar också svar från läkarvännen om han har nåt tips, annars blir det till att gå tillbaka till apoteket, tur att fina flirten är modigare än jag. Nån fungerande spruta ska nog gå att få tag på.

Är i min andra stad, staden där fina flirten finns. Glad att ha nån att bolla alla tankar och planera med, slipper känna mig ensam. Samtidigt är min väg till barn en resa jag startat som singel, det är inte förändrat. Trivs, mår bra, men planerar och räknar dagar konstant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det verkar onekligen som Fina Flirten hälper, stödjer och hoppas med dig! DET verkar kärlek banne mig lalalala

Fertilitetsturist sa...

Spännande med kombiförsök! Följer fortsättningen med stort intresse! :-)

Anonym sa...

Åhh, så positivt allt låter. Hoppas att det går vägen den här gången!!