lördag 22 september 2007

dags på riktigt

Ultraljudet igår berättade att min kropp varit snabbare än vanligt. Hade räknat med insemination söndag eller måndag, men enl prof Svend är det idag som gäller. Han satte snabbt en äl-spruta i magen på mig och sa, du behöver den nog inte, men vi tar en för säkerhets skull.

Mitt gamla medicinrädda jag hade avskytt ett sånt uttalande, men nu tar jag gärna saker för säkerhets skull. Livmodern var enligt honom vacker (??) och perfekt tajmad med ägget. Känns som en bra start.

Sitter på tåget som ska ta mig över bron till landet där såna som jag inte särbehandlas, åtminstone inte i den här frågan.

De färska spermierna ligger redan och väntar på att få träffa sina frusna konkurrenter, förhoppningsvis lyckas någon av dem ta sig in genom skalet och bli något större.

4 kommentarer:

KaKi sa...

Hoppas och håller tummarna. Lite senare barnvagnspromenad än vi tänkte oss, då i mars... Men i juli är bådas våra städer vackra. Så visst blir det bra det med :-)

Fertilitetsturist sa...

Det känns som att förutsättningarna inte kan vara bättre! Nu håller jag tummarna hårt!!!

Tingeling sa...

Här var det snabba ryck!!
Nu jäklar ska det simmas!

LYCKA TILL!!!!!!

Anonym sa...

Varmaste varmaste lyckönskningar