fredag 14 september 2007

Nordica vill hjälpa

Grym tur att det finns danska kliniker och danska gynekologer nu när den svenska lagen hindrar oss singlar att få vettig hjälp. Mailade med Nordica igår kväll och de tar emot mig precis när jag kan och vill, eftersom de är en privatklinik som tjänar sina pengar på såna som mig är det inte konstigt, men just nu är jag bara tacksam att jag kan få hjälp när jag vill, inte när det passar andras semestrar eller om tre månader.

Kommer göra ultraljudet där och samtidigt prata med professor Svend om heminsemination vs klinikinsemination. Känns bra. Blir lite extra resande och extra pengar, men det blir i alla fall.

4 kommentarer:

Moooi sa...

Hej Nylsa!

Jag har skickat ett gyntips på din mail. Men nu kanske du redan har ställt in dig på Danmarksvarianten.

nylsa sa...

Moooi, tack! Har bestämt mig för att det nog blir VUL i Danmark som får bestämma tiden, men jättebra med tips ändå, ska ringa och höra.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Men... om du inte har naturlig ägglossning utan ska framkalla den med sprutor går det ju att skjuta lite på den. Du börjar bara med sprutorna någon dag senare? Eller varför funkar inte det?

Jag har haft för mycket att göra i mitt liv, så jag har inte hunnit med att följa alla de jag vill. Men jag håller tummarna för dig!!!!!

Storkenflyger sa...

heja nordica!