torsdag 13 september 2007

Strul som förändrar planer

Satt och räknade dagar istället för att jobba större delen av idag. Ringde min dr Gyn men fick bara prata med hans fru, hon hade ingen bra rekommendation att ge förutom att jag kunde gå till dr Flum som inte har tid med mig. Hennes lösning var att jag skulle komma till henne och dr Gyn ändå, fast på måndag veckan efter, men då tror jag att det är för sent. Önskar att det fanns fler att välja på, hade velat smita in på kort varsel hos en bra gynekolog som visste vad hon/han pratade om och som hade tid att ta emot mig.

Kom sen på att det på min inseminationsklinik faktiskt ingår VUL gratis i samband med insemination. Funderar därför nu på om jag ska låta hela gynstrulet leda till att jag gör en dubbel, alltså en klinikinsemination som samtidigt bättras på med heminsemination. Blir lite knöligt att få till tids- och resemässigt, men funkar kanske trots allt. Eller så använder jag bara kliniken till att göra själva ultraljudet, vet inte än. Planerandet håller på att göra mig galen. Vill att det någongång ska få vara enkelt. Vill bara att det ska funka men har insett för länge sen att det inte är så enkelt.

Förbannad över att det inte är tillåtet med insemination/IVF för singlar i Sverige, det hade varit så mycket enklare. Då hade åtminstone inte gynekologerna trott att det var olagligt för dem att vara lite hjälpsamma.

En dag ska det gå, vill att den dagen ska vara snart.

3 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Har inte helt hängt med på hur planen är nu... Varför ska ni inte göra heminsemination bara..? Antar nu att det är vännens simmare som ska insemineras i DK också, för annars kan det ju bli en spännande situation att reda ut "donatorskapet" sen..? ;-)

nylsa sa...

Planen är inte klar, så antagligen var det därför jag var otydlig utan att mena det. Vet inte är det enda svaret just nu. Har precis mailat kliniken, svaret på din fråga påverkas nog av hur och vad de svarar.

Spännande situation behöver inte vara dåligt, bara konstigt :)
Kan inte säga mer än så nu, men fortsättning följer givetvis.

Fertilitetsturist sa...

Sant! Följer fortsättningen med spänning! :-)