onsdag 12 september 2007

Gynproblem

Allas vår fertilitetsexpert dr Gyn råkar som bekant ha semester den vecka jag behöver honom. Ringde den andra kliniken som accepterar singlar för att få tid för ett litet VUL, men ack nej sa receptionisten där, fullbokat värre. I oktober kunde jag få komma. I oktober är det för sent, jag vill få göra ett VUL den 19e eller 20e september. Det tar hela fem minuter, så jävla svårt borde det inte vara att klämma in.

Har nu några mer eller mindre knöliga alternativ.
  • Fråga dr Gyn om han kan rekommendera någon som kan vicka när han har semester. Ska ringa och fråga imorgon. Hoppas.
  • Återigen ringa till dr Flum (storkens fina benämning) varje eftermiddag och hoppas på en avbokad tid. Frågade om de inte kunde klämma in mig ändå, men sånt gjorde man inte med icke inskrivna patienter...
  • Försöka ringa en Malmögyn jag blivit tipsad om, vore bra om det inte hade varit så att jag var där så kort tid och egentligen blir det lite för tidigt.
  • Ringa kliniken i Danmark, be att få komma dit för VUL och antingen köra en dubbel eller berätta för dem hur jag tänker. Egentligen samma problem som vid punkten ovan, har svårt att vara i Danmark de dagar jag vill göra VUL.

Hoppas på att dr Gyn kan rekommendera någon, annars blir jag stressad. Mer stressad ska jag nog säga.

Om någon har ett tips på en mot singlar vänligt gynnad gynekolog i stockholmstrakten som kan tänka sig att göra akutVUL så snälla; skriv en kommentar eller maila mig direkt. Behöver bara ett VUL, inget annat, inget olagligt, inget svårt, vill bara hitta någon som kan mäta rätt och vet vad hon/han pratar om när de pratar äggblåsor och millimetrar.

Annars allt finfint, snart helg med fina flirten som blivit mer än en flirt. Efterlängtad och saknad är hon.

4 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Grattis till mer än flirt! ;-)
Har du kollat den här mottagningen..? Vet inte hur det är med mätning av folliklar men du kanske kan kolla? Mitt intryck är att hon är väldig trevlig iaf :-)
http://www.familjeliv.se/Foretag/ultraljudsmottag/

Kommer du med och fikar på lördag?

Tingeling sa...

Härligt med fina flirten! Glad för din skull. Kram!

Anonym sa...

kanske ewakliniken i helsingborg kan hjälpa till? Dit gick jag för att göra undersökningarna inför journalsamtal.

nylsa sa...

Tack för tipsen, ska höra mig för med dem och se vad som går att få in i den tiltade kalendern. Typiskt nog är det inte bara gynekologerna som är upptagna, jag har nästan ingen tid att åka dit heller.

Fertilitetsturist och Tingeling, tack, jag är också glad!