tisdag 11 september 2007

CD1 igen

Livet fortsätter hända. Precis när jag trodde att jag kunde planera saker som ägglossning med hjälp av piller så svarade kroppen och sa emot. Blod = början på nästa cykel, nystart, planerande, pusslande och tusen olika tankar. Var nyss på apoteket och hämtade ut en påse med massa piller, vaggisar och en liten tunn liten spruta. Tänk om det kunde vara så att det faktiskt skulle kunna funka den här gången, tror det inte men tänk om.

Såg sen på lappen från dr Gyn att han har stängt v 38. Funkar inte, det är då jag behöver göra mitt ultraljud för att mäta ägget och bestämma när inseminationen ska ske, det är då jag hade tänkt fråga honom en massa saker. Varför ska han ha semester just nu när jag behöver honom? Kunde han inte passat på när jag pausade undrar egoisten i mig. Hoppas på att den andra gynekologen som tar emot singlar kan klämma in mig nångång. Bara två gynekologer som sägs kunna nåt om fertilitet och som tar emot singlar, bara två i Sveriges största stad, det är uselt faktiskt. I andra städer är det ännu värre.

Trots allt glad ändå. Slapp pillertrilla fram blodet, och det krockar inte helt. Det kommer vara möjligt om jag har minsta lilla tur, snälla snälla kroppen, ge mig lite tur nu. Jag behöver det.

4 kommentarer:

KaKi sa...

Den samarbetsvilliga kroppen var det ja ;-) Jag börjar nästan se den som fiende eller i alla fall en besvärlig exmake som aldrig lämnar den gemensamma bostanden... Men just nu tiger jag tyst om såna åsikter, eller viskar i alla fall... Jag är ju väldigt intresserad av att kroppen visar sig från sin mer soliga sida den närmsta tiden.

Ja, två gynekologer som faktiskt vet något är inte fy skam - även om vi i andrastaden har några som i alla fall tar emot oss (*våååågen*). Och min farbror gav mig i alla fall en tröstande klapp den här gången, framsteg! Ett par misslyckanden till så kanske jag kan få proggisar och fortsätter det såhär ännu ett år kanske jag skulle kunna få stimulering också *ler snett*

Anonym sa...

Då önskar jag dig all den tur du behöver i en månad frammåt..till plusset

Tingeling sa...

Härmed skickas lite turtankar härifrån också! :)

Fertilitetsturist sa...

Fika på lördag Nylsa? (se disk-listan) :-)