tisdag 25 december 2007

Expressen tror på lagändring nästa år

Expressen skriver här att det tror på en lagändring gällande singelinsemination nästa år. De skriver att sossarna nu har bestämt sig för att rösta för en förändring och att Ylva Johansson kommer driva frågan i socialutskottet. Enligt Expressen betyder det att det nu finns majoritet för en lagförändring så att även singlar skulle kunna få göra insemination och IVF i Sverige.

Om det är sant så tycker jag självklart att det är lysande, men lite skeptisk är jag ändå. Kommer borgarna rösta ner sitt kära kd? Varför ändrar sig sossarna nu, varför gjorde de inget när de hade makten?

Jag tror på en förändring och jag tror på att det kommer hända hyfsat snart, men redan nästa år. Nja, är skeptisk. Tills lagändringen är genomförd fortsätter jag och mina femmissystrar åka till Danmark, Finland, Lettland för att få hjälp. En lagändring skulle vara oerhört välkommen.

Tack Fertilitetsturist för länken!