måndag 10 december 2007

idag sa jag upp mig

Känns märkligt och skönt på en gång. Vi kom överens om att jag ska jobba hela min långa uppsägningstid och alltså kommer jag vara kvar till nångång tidig vår, men ändå känns det som att en stor tyngd försvann, jag har berättat varför jag slutar, att situationen inte är ok och att jag inte mår bra så som det är. Grymt skönt. Känns bra att få en möjlighet att avsluta snyggt, så snygga avslut nu kan bli. Att säga upp sig är nog lite som att göra slut ändå, någon känner befrielse, en annan känner besvikelse. Jag är glad att beslutet är taget, att orden är uttalade och att jag är på väg vidare, på väg vidare på så många sätt.

Min uppsägning kommer inte bli officiell utåt förrän nångång i januari, så tills vidare får jag fara med ett par halvsanningar då och då, men det känns ändå ok. Januari kommer snart och både halvsanningar och hellögner är jag van vid.

Idag kom mensen, det betyder att jag kan börja nedreglering om ca tre veckor, vet inte om jag vill, eller vill vill jag så klart, men jag kanske måste vänta en månad til. Osäker på om jag är på banan än, vill komma igång och vill skjuta på det samtidigt. Tror att jag är knäpp. Mår ändå bra.

På tv visas south park dubbat till tyska, galet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns inget osnyggt i din uppsägning! Tvärtom gav du dem en juste förklaring, så de har chansen att inte upprepa samma misstag med övriga anställda. Jobba du på in i det sista, så blir alla nöjda och glada.

Bra beslut!

Hälsn F (som blev utköpt till en kund för 90 papps, bara för att säga upp sig några månader senare...)

Fertilitetsturist sa...

Grattis till detta stora steg!!! Ses gärna snart! Kanske går det att få till här snart när bara resdatum av olika slag och julklappar har fallit på plats ;-)
Kram

Anonym sa...

Vad skönt att det är gjort och grattis till nya jobbet. Och knäpp tycker jag inte du är, du tar bara en välbehövlig paus.

Kram!

Mia

Anonym sa...

GRATTIS!!!!

Vad skönt att allt börjar falla på plats och ordna sig till det bästa. Du har haft en tuff höst - mennu får du revanch!

Stressa inte i onödan - känn efter om nör du ska börja. Själv tog jag någon extra månads paus i och med att jag bytte jobb i våras - för att hinna landa i mig själv och hänga med i svängarna :)

kram
A-S

Tingeling sa...

Grattis till det stora beslutet, beundrar ditt mod!
Vad gäller det där med att vara "färdig för IVF" så tror jag det aldrig kommer ett "bra tillfälle". Det är bara att köra på. Jag tror att du innerst inne vet själv att det är dags att gå vidare. Du vill ju inte vänta i alla fall?
Önskar dig all lycka och kom ihåg-IVF är tungt, men det kan också innebära den slutliga lyckan för dig! Önskar dig verkligen det! Kram.

Moooi sa...

Grattis!