lördag 22 december 2007

Äntligen ledig

Så har nu ett par dagars grymt efterlängtad ledighet börjat. Efterlängtat och skönt. Samtidigt jul med allt vad det innebär. Jag har ett kanske inte helt sunt förhållningssätt till religiösa högtider, fast just idag är jag glad för de kommande röda dagarna.

Samtidigt snart nytt år, alla tankar om vad som hänt och inte hänt det senaste året bubblar helt ohämmat fram. Får bli ett senare inlägg.

Snart ska jag iväg och träffa mina släktingar, inga nya barn har kommit till släkten det senaste året. Hoppas på att jag slipper få höra några gravidnyheter ikväll. Är inte så storsint just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag är singel nyss fyllda 36 år och jag vill hemskt gärna ha barn. Är inte flata men förutom det så kände jag att jag måste ta kontakt med dig för att vi var i samma situation. Kanske kan vi stötta varandra lite?

nylsa sa...

Hej Maria,
Är du medlem i femmis? Om inte rekommenderar jag dig att bli det, kolla på www.femmis.se

I femmis (frivilligt ensamstående mammor med insemination/IVF) finns det många kvinnor i samma situation, över 300 medlemmar. Det finns också ett diskussionsforum där man kan få svar på det mesta och det fixas träffar både för oss som försöker och för mammor och barn.

Lycka till på din väg till barn.