lördag 15 december 2007

IVF-planen framåt

Har funderat fram och tillbaka på när IVF:andet äntligen ska sättas igång. Hade först tänkt den här månaden, men insåg att jag inte fixade det just då med tanke på allt kaos jag hade omkring mig. Om jag hade börjat då hade jag varit i slutet av nedregleringen nu och äggplock hade varit strax efter nyår. Känns trist och samtidigt skönt att det inte blev så, hade inte pallat det i den förändring jag just nu behöver. Förändringen måste gå före för att jag ska kunna gå vidare.

Andra planen var att börja nedreglera i den här cykeln, om drygt två veckor. Blir inte så heller. Måste göra en massa saker nu när jag byter jobb, kommer nog resa som en galning nu på slutet och kan inte planera min egen tid. Fixar inte att mitt i det få till gynbesök, Danmarksresa och annat. Känns vettigt att vänta en månad till även om jag helst skulle vilja komma igång direkt.

Därför är nu planen att börja nästa cykel istället, det gör nedregleringsstart i slutet på januari eller början på februari, äggplock i början på mars, om nu inte kroppen eller något annat ställer till det för mig så att jag tvingas planera om igen. Känns helt obegripligt att jag inte kommer gravtesta förrän i slutet på mars, om tre månader. Lång tid för mig som har kört på med sex inseminationsförsök på sju-åtta månader, men ändå välbehövlig tid. Saker händer och planer ändras, men jag har ändå en plan, planen känns bra.

3 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Då blir vi nästan synkade:) Jag börjar nedregleringen på onsdag och kommer att få "underhållsspruta" suprefact över helgerna så att äggplock osv skjuts någon vecka framåt.

Barnets mamma sa...

Nej, nu läste jag lite för snabbt.. Vi blir ju inte riktigt synkade..

nylsa sa...

Då ligger du lite drygt en månad för emig, hoppas att allt kommer gå bra, lycka till!