onsdag 3 oktober 2007

fusktestat för tidigt

Kunde inte hålla mig, begriper inte att det ska vara så svårt. Fick ett minus så klart och trots att jag vet att det inte behöver betyda ett skit så blev jag deppig och uppgiven. Borde nog inte testa förrän på lördag, är bara onsdag idag. Och om man nu ska envisas med att testa förtidigt ska man göra det med ett vettigt test och morgonurin. Jag gjorde det nu på kvällen och med en billig sticka från billigatester. MINUS, minus, minus - grymt trött på att få se minustester.

Irriterad, sur, ömmande bröst (men progesteronömmande hela bröst, inte graviditetsömmande bröstvårtor), livmoder som drar och växer (säkert också av progesteronet), trött och uttråkad och grinig. Vill sova bort väntanstiden och vakna till ett plusstest. Trött på det här nu.

Skulle jag gå på dr Gyns rekommendationer så ska säkert testet vänta ända till tisdag-onsdag men det är omänskligt att ens tro att det ska vara möjligt. Går och lägger mig istället och försöker sova bort tiden. Sur och grinig som en femåring är jag.

8 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Fy för fan för minus. jag vägrar att nånsinn testa mer. Orkar inte se skiten. fattar att du känner dig som en grinig femåring. Själv känner jag mig som en grinig FYRAÅRING. (=värre ;) )

Stork på cd 17 - proggstinn som en dopad apa. Noll bröstvårtsvärk, bara i hela som du :(

gråt, skrik, helvette plus 70 svpordommar till.


GE OSS PLUSS!

KaKi sa...

Hmmm... Är det bara bröstvårtorna som räknas menar ni? Första minigraviditeten hade jag ont endast och enbart i bröstvårtorna, andra minigraviditeten inget alls i bröstvårtorna - men de proggisstinna brösten rymde på riktigt ut ur BH'n och var så jättelika att KOLLEGOR kommenterade dem (ja... bara kvinnliga kollegor vågade försiktigt efter många dagar fråga om det inte... möjligen... var något annorlunda med hyllan). Men inga bröstvårtor, bara ömmande bröst.

Och visst, mina minigraviditeter är inte sinnebilden för bra graviditeter; men något av det måste ju vara riktigt? Och vi vet inte vilket. Alltså är ni gravida, både Nylsa och Storken ;-)

Anonym sa...

Jag testade fett minus på en onsdagkväll, hade t o m fått "mens" som jag trodde och gav upp helt och hållet.

Förberedde mig för en ny hormonkur och en sjätte insemination.

På lördagen hade mensen fortfarande inte kommit igång riktigt och jag blev helt förvirrad. För jag blödde ju lite... men inte mycket.

Jag fick plus tre dagar senare alltså.

Är i v23 nu *peppar peppar*.

Så hoppet är inte ut än! *kram***

Storkenflyger sa...

Fmembla

Vilken cd (cykeldag) var du på när du testade minus den där onsdagen?

Hur mycket blod var det?

Vilken cd slog det om till pluss?


/"Hoppet är det sista som dör"

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Måste spä på lite i symptomletandet. Jag har haft ont i hela brösten, samma ont som jag fått av proggisarna, vid båda mina graviditeter.

Fast bröstontandet har inte kommit förrän lite mer än två veckor efter ÄL.

nylsa sa...

Storken, alltså inte bara jag som är knäpp :) Låter som dags för test för dig, hoppas. Snart får vi ses och fika eller ta en drink beroende på tillstånd.

Kattmamman och Kantarellkisse, vad bra att höra, jag hade fått för mig att det bara skulle göra ont i bröstvårtorna, inte hela brösten. Tack för att ni berättar att jag haft fel! Man ska alltså inte lita på FL...

Fmembla, härligt att höra om din graviditet och att testet ändrades. Ska försöka att inte testa förrän på lördag, hoppas.
Lycka till med graviditeten!

Tingeling sa...

HATA HATA minus.

Tappar ännu inte hoppet för dig.

Storkenflyger sa...

absolut är det dags för en träff med gruv-12:an.

Kanske vi ska ta en vardag denna gång? Du vill väl viga helgerna åt kärleken...:)

Ps Jag KANSKE testar nästa lördag om mensen inte kommit. Då är jag på cd 40. Orkar inte se fler minus.