torsdag 18 oktober 2007

inte så snart

Nästa försök var inte så nära som jag trodde. Inte så långt bort heller, men måste ändå pussla annorlunda för att få ihop det. Skiter i det just nu, blir en helg med annat innehåll än jag hade tänkt mig, men en bra helg tror jag att det blir, kanske bättre på det här sättet.

Dr Gyn meddelade också att han tyckte att förra försöket hade varit dömt att misslyckas från början. Först blev jag irriterad, lätt för honom att säga när han hade semester och var omöjlig att få hjälp av just när jag behövde honom förra månaden, men ändå tror jag honom. Litar faktiskt på honom i det här.

Pratade massa IVF med honom också. Nu vet jag hur planen ser ut från hans sida, känns rätt tryggt. Men det kan inte påbörjas IVF den här cykeln och därför ligger planen om ytterligare en insemination fast. Hade hellre börjat nedreglera nu för att komma igång. Tror mer på att IVF är min väg. Funderar på att skita i inseminationen den här cykeln, men vet att jag ändå kommer åka dit när det är dags. Kommer inte kunna låta bli.

Imorgon kväll åker jag till fina flirten, efterlängtat.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Skönt att få prata med en läkare man har förtroende för!

Ha en underbar helt med fina flirten!

Fertilitetsturist sa...

Vad menade Dr Gyn med att förra försöket var dömt att misslyckas..? Läkaren i DK sa väl precis tvärtom..? :-?

Storkenflyger sa...

Undrar också varför det var dömt att misslyckas? Vad menade han?

Matte sa...

Undrar också lite varför det var dömt att misslyckas... Bara för att han inte hade kollat eller? Tycker att du ska göra det som känns bäst för dig men tänk på att om du gör en till insem så får du vänta med nedreglering en cykel till.

Lycka till i alla fall!
Kram