måndag 29 oktober 2007

Vad göra under väntansveckorna?

Väntan från insemination till testdatum har känts lång varje gång, men nu är det nog rekord i rastlöshet. Tycker redan att jag har väntat länge men det har bara gått fem dagar. Minst en och en halv vecka kvar innan det är nån idé att börja ta fram stickorna.

Funderar på vad jag ska roa mig med under dessa evighetslånga dagar. Jobba massvis hjälper inte, jag är bara splittrad, ofokuserad och lättirriterad, gör inte särskilt mycket nytta. Ska enligt dr Gyn inte göra något hårt fysiskt arbete under dagarna som ägget ska fästa så några stora grejer lär inte hända här hemma även om det finns massvis som borde renoveras. Rastlösheten gör det mesta svårt, trist eller omöjligt. Saknar fina flirten som är många långa mil bort.

Lättlurad är jag också. Tackade precis ja till morgontidning igen fastän jag vet att pappersinsamlingen i hallen kommer växa lavinartat av olästa tidningar. Enda anledningen till att inte stod fast vid mitt buttra NEJ var att hon som ringde var glad och rolig, all sorts underhållning mottages tacksamt. Patetiskt när man tycker telefonsäljare är roliga, något har slagit slint då...

4 kommentarer:

KaKi sa...

Åhhh... Jag förstår dig så väl. Jag var grymt imponerad av mig själv när jag inte bara lyckades avbeställa min dubbla hemförsäkring utan också motstå att behålla drulleförsäkringen OCH undgå ytterligare en personförsäkring (herregud... jag vart rätt säker på att jag EGENTLIGEN behövde en som täckte hela dygnet FAST arbetsgivaren försäkrat mig på arbetstid och facket mig på fritiden) Men jag lyckades inte undgå att byta msn med killen, vilket väl var intressant... om än inte säljmässigt riktigt....

Jag tänkte du och Fertilitetsturisten skulle få förgylla MINA väntansveckor sedan när ni ska testa efter att jag varit iväg (jag åker på måndag typ, mitt TSH var ok så det är väl bara att köra)

Anonym sa...

Segt att vänta. Köp en ljudbok på Åhléns. Finns massa bra på rea nu.

Matte sa...

Ååh, vet hur jobbigt det är att vänta och det går ju inte att tänka på något annat hela tiden. Känns det inte som...? Kan det vara...? Skulle föredra att ha massor att göra men ska man ta det lugnt så ska man!
Kram o lycka till!

Tingeling sa...

Tänd stearinljus, läs böcker, ät gott och unna dig ett glas rödvin!

Önskar dig all lycka i väntans tider. Kram!