onsdag 17 oktober 2007

Sista inseminationen börjar snart

Imorgon bär det av till dr Gyn igen, den här gången för att få hjälp att bestämma vilken dag det är dags för min allra sista insemination. Ganska snart är det dags. Hoppet finns, lite vågar jag tro. Samtidigt ligger IVF och gror som en b-plan i bakfickan. Någon egentlig c-plan finns inte, väljer att inte tänka så långt just nu. Eventuell c-plan får skapas om och när den behövs.

Innan b-planen dras igång ska sista steget på den första planen avklaras. Som det ser ut just nu blir det ett klinikförsök toppat med färskingar igen. Inte säkert, men det lutar åt att det blir så.

5 kommentarer:

M sa...

Jag håller alla tummar!

- - sen en annan sak: det är väl ganska så mycket dyrare att IVF:a? Eller? Har du de ekonomiska möjligheterna att göra det, så att säga?

(jag undrar för jag funderar nämligen själv på hur jag ska få råd. Har bla PCOS och räknar inte med att kunna bli gravid på något annat sätt än vis IVF)

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Då håller jag tummarna för att a-planen ska räcka!

Anonym sa...

Strålande med ett dubbelförsök - jag ska hålla tummarna för att det blir din tur nu!!!!

kram,
Anna-Stina

nylsa sa...

Tack för alla tummar!

M, du har helt rätt, IVF är ruskigt dyrt. Jag har sparat lite och kommer nog klara det till en början i alla fall, men eftersom man aldrig vet hur många försök som behövs så är det svårt att veta.

I Danmark säljer klinikerna IVF som trepack, då får man tre försök för ca 50 000 SEK, annars kostar varje försök ca 25 000 kr/st.

Jag har också PCO och har hört från flera håll att vi med PCO har extra bra chanser med IVF, vet inte hur sant det är, men väljer att tro på det just nu.

Hoppas att du kan komma igång om det är vad du vill!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vi med PCO har inte större chans vid IVF än vem som helst.

Men vi har ofta större chans än andra som behöver göra IVF. Vårt problem ligger ju i att vi inte ägglossar, annars fungerar vi oftast perfekt. medan andra som tvingas till IVF kan ha mycket knivigare problem.

(tror jag)