onsdag 14 november 2007

Blod = start på något nytt

Beviset på att min sista insemination gick åt helvete har kommit nu. Väntat och trots besvikelsen nästan efterlängtat, efter alla minustester visste jag redan, bara väntade på det ultimata beviset.

Blodet är samtidigt startskottet på något nytt, startskottet till mitt första IVF-försök. Dag 1 idag alltså. Om ca tre veckor är det dags att börja nedregleringen och hela hormonsvängen. Dags att ringa kliniken och dr Gyn snart för att synka planeringen och boka själva behandlingen. Känns stort och läskigt men bra.

Gjorde en djupdykning på bankkontot och insåg att pengarna inte räcker. Inseminationerna och danmarksresorna har kostat en del, vill inte räkna på hur mycket. Kan man önska sig IVF-pengar i julklapp?? Får lösa sig på nåt sätt, fixar inte att vänta bara för att pengarna inte riktigt räcker.

Oavsett vad är jag på gång igen, jag försöker på ett nytt sätt nu. Lite rädd är jag. Ingen aning om hur det kommer gå, men hoppas vågar jag.

5 kommentarer:

Solkatten sa...

Det ÄR stort och läskigt att göra IVF. Själv var jag helskärrad när det var dags, mest pga allt jag läst på nätet i "förberedande syfte". Det är ingen idé att sticka under stol med att det kan vara en kostsam procedur - både emotionellt och ekonomiskt - men du verkar ha en bra inställning. Heja dig!

Anonym sa...

Hoppas att IVF är din grej, Nylsa!! Jag tokhåller tummarna för dig hela vägen.

/En nervös MOE som har testdag imorn.

Storkenflyger sa...

Jag suckar och gråter med dig. Varför kunde det inte lyckas? Fan att det ska vara så svårt och dyrt.


Måtte IVF vara din pryl.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

*håller tummarna* redan nu

Pippigull sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.