onsdag 14 november 2007

hade tänkt åka med fina flirten till Berlin över nyår

Innan IVF-planen spikades, alltså när jag fortfarande hade hopp om att jag skulle slippa IVF, fanns en halvvag plan att tillsammans med fina flirten åka iväg under nyårshelgen och hälsa på en av vännerna som just nu bor i Berlin. I min nuvarande planering finns det inte längre på kartan. Fina flirten påpekade klart och tydligt, innan jag ens hade insett att det krockade, att hon inte tyckte att det var en bra idé att resa med mig just då, hon är klok. Om planen funkar är det äggplock ett par dagar efter nyår och då blir det inget resande alls innan. Då ska jag istället vara hormontiltad, det ska göras VUL och levas nyttigt.

Pratade precis med vännen i Berlin, berättade att 25 000 spänn och en massa hormoner inte funkar samtidigt som ett Berlinbesök. Vännen fattade så klart. En annan gång vill jag komma och hälsa på, hoppas att det kan bli så och att du är där då. Den här nyårshelgen blir nog hos fina flirten i Skåneland istället. Nära kliniken för eventuella sena VUL som dr Gyn nog ändå inte kan göra då det är semestertider i Sverige. Skönt att kliniken har öppet alla dagar.

Hann inte ringa idag, men imorgon är planen att det ska pratas med både dr Gyn och kliniken om mitt kommande äventyr. Planering, nojande och funderande är min grej. Börjar bli van.

5 kommentarer:

Cattis sa...

godmorgon!

Vad du kämpar!
Jag ska hålla tummarna för att det lyckas denna gången!Ska med spänning följa det som händer på bloggen.

Har en nära väninna som kämpade på med provrörsbefruktning för några år sedan med äggplockningar och hormoner och hela köret...

M sa...

En liten tröst (?)
Nyår i Berlin är fruktansvärt. Det är sant. Jag har gjort det en gång och gör det aldrig igen - man tror fan att man ska bli ihjälbränd av alla fyrverkerier som skjuts vågrätt i sådär lagom explodera-i-ansiktet-höjd. Inte kul alltså.
Var GLAD att du slipper det...

KRAM
M

nylsa sa...

Cattis, kul att du hittat hit.

M, haha, låter som att Berlin kan klara sig utan mig på nyår.

Fast din beskrivning passar också in på nyår på Möllan, brukar envisas med att gå ner på torget och sen vara livrädd för alla raketer som riktas mot en.

M sa...

Jag har ju aldrig gjort nyår på Möllan - fast det blir kanske där jag firar i år. Ska tänka på dig då, när jag är som räddast och raketerna viner :-)

M sa...

Förresten - du känner till alla urbilliga bussar och tåg som går från Malmö till Berlin va?
Den billigaste busen ligger väl på 250 kr enkel och det billigaste tåget på 375 kr enkel (från köpenhamn dock). Det måste alltså inte bli svindyrt att ta sig dit...