måndag 5 november 2007

flera tidiga minus och konstigt mående

Kunde så klart inte låta bli att testa igen. Förtidigt testande ska göras på morgonurin, inte när man kommer hem efter jobbet. Självklart gjorde jag det nu på eftermiddagen och självklart blev det minus. Inte ens en skymt av plus-skuggan från igår, den måste varit inbillning eller ÄL-sprutan helt enkelt.

Men, hoppet finns ändå. Mår märkligt, känner mig konstig. Inte metallsmak men dålig smak i munnen, som om jag var bakis fastän jag inte druckit en droppe. Stora onda bröst, livmoder som småvärker, trött. Manodepressiv, eller kanske inte riktigt, men pendlar från glad, deppig, superkänslig till uttråkad på två sekunder. Hinner med allt däremellan också.

För att göra livet enklare måste jag så klart iväg på en jobbresa just nu när allt ändå redan är upp och ner. Bara två dagar, men jag begriper inte hur jag ska kunna koncentrera mig. Borde inte testa förrän tidigast torsdag, idag är det måndag. Shoppade fyra gravtest på apoteket idag, ett använt, tre to go.

Antingen är något annorlunda den här gången, eller så har min förmåga att bli skengravid utvecklats till oanade höjder av alla tidigare försök. Är rädd att det är det sistnämnda som stämmer. Hoppas gör jag ändå. Tror vågar jag inte.

2 kommentarer:

Moooi sa...

Spännande!

Anonym sa...

Låter misstänkt...hoppas verkligen inte att din kropp är fräck nog att luras så grovt