söndag 25 november 2007

Bra låt som passar mig just idag

Mailade precis med en vän jag inte sett sen i somras, snart ska vi ses och fika igen, så fort våra liv inte krockar, snart. Har länkat till hennes låtar förr men tänker göra det igen, för jag tycker verkligen att de är lysande.

Idag passar den här mig:
SOIL IS COLD

The leaves are frozen Lying all over the ground
My heart is heavy It's dragging me down
I want to live my life as good as I can
I want to do the best of what I have
But I am tired now I got to rest for a while

Your love surrounds me It's in all I know
In the flowers the kisses And in the falling snow
I want to live my life as good as I can
I want to do the best of what I have
But I am tired now I got to rest for a while

The soil is cold here Under my skin and bones
I can feel the sun shine Into the core
I want to live my life as good as I can
I want to do the best of what I have
But I am tired now I got to rest for a while

Fler finns här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har följt din blogg ett tag nu, och jag minns inte ens hur jag hittade hit. Jag vill bara säga att jag känner starkt för dig och jag hoppas att din kamp ska leda till att du blir mamma snart. Lagen här i SVerige är verkligen orättvis.

Själv så är jag gift, hetero och mamma till tre barn (varav ett inte lever), så särskilt mycket gemensamt har vi inte du och jag. Ändå tittar jag in här flera ggr i veckan, för att jag tycker att du skriver bra och för att jag hoppas på ett lyckligt slut (=gravid) för dig.
Ville bara lämna en liten hälsning och säga att du har mina tummar.
/Lina

nylsa sa...

Tusen tack för tummarna Lina, alltid roligt att få veta lite om de som läser. Jag tror att människor är ganska lika även om de yttre omständigheterna ibland skiljer sig åt markant. Fruktansvärt sorgligt med barnet du har förlorat. Kram

Soph sa...

härlig låt...