söndag 4 november 2007

spökande test och annat

Är på dag 11 idag om man räknar inseminationsdagen som dag 1. Känner mig skengravid, deppig, känslig och allmänt konstig. Har massvis med progesteronsymtom och vet inte vad jag ska tänka om dem egentligen. Bestämde mig för att testa nu på eftermiddagen fastän det är för tidigt. Testet spökade så klart.

Tittade på testet (vanligt clearblue) direkt när det började färgas, och till min stora förvåning tyckte jag mig se skuggan av ett plus, bara svagt men ändå där. Eller inbillade jag mig bara? Nån minut senare var skuggan borta och det var bara ett vanligt trist hånleende minus kvar. Undrar nu om jag verkligen såg något eller om det bara var jag som ville se. Fast om jag såg det jag ville se borde jag inte ha blivit så förvånad, eller? Och om det var något, var det i så fall rester av ägglossningssprutan eller var det verkligen ett tecken på att det kan bli en graviditet? Riktiga plus ska inte försvinna och riktiga plus ska vara tydligare än en svag skugga, så jag tänker inte få några stora förhoppningar än, fast undrar gör jag.

5 kommentarer:

KaKi sa...

Låter ju lite hoppfullt ändå... Om man är riktigt klarögd dock kan man se strecket när urinen drar över där det borde vara. Men om du inte brukar se det (och du har ju en gång längres erfarenhet av att spana) är det ju ett gott tecken.

Nu hoppas jag och håller ännu mina tummar. På tisdag är det dags för mig igen

Fertilitetsturist sa...

Hoppas verkligen att det var ett förebådande om ett riktigt starkt och fint plus!!! :-)

nylsa sa...

Kaki, du har säkert rätt i att det brukar se ut så, anledningen till att jag såg det först nu är nog bara att jag inte tittat så noga förut. Lycka till på tisdag!

Tack till er båda för tummar och hopp.

Anonym sa...

Världen är visserligen inte känd för att vara rättvis, men inte kan det få vara så grymt att testet visar falska skuggor?! Hoppas jättemycket på dig nu. Ska hålla mina tummar och mumla några häxramsor som dottern lärt mig, hon hävdar att de är mycket effektiva. Tack för hälsningen förresten, jag tar gärna emot parlören vid tillfälle, skönt att höra att den fortfarande är hos dig:-) Och det där med egen blogg har jag testat i liten skala men det föll inte väl ut, är nog för lat, orkade aldrig uppdatera.
/Mammut

Tingeling sa...

Tycker också det där inger lite hopp, verkligen!
Önskar och hoppas för din skull.