måndag 26 november 2007

Mer kaos och semester

Hade en helvetesdag på jobbet idag, började egentligen redan i förra veckan, fortsatte under helgen då jag borde varit ledig och blev totalt kaos idag på förmiddagen. Var så förbannad och frustrerad att jag storgrät i telefonen när jag pratade med en av våra fabrikschefer. Inte så snyggt, inte så proffsigt men jag pallade inte längre helt enkelt. Psykbryt har jag bara varit med om en gång tidigare på jobbet, över fem år sen. Då skulle jag se till att vi levererade till en stor kund och alla som kunde leverera hade fått sparken pga arbetsbrist, där satt jag ensam och försökte projektleda mig själv, gick så klart åt helvete. Situationen nu är inte så långt ifrån då, enda skillnaden att det nu finns folk, men inte folk som kan tillräckligt.

Fabrikschefen, jo, han blev så generad när han hörde att jag bröt ihop i luren på honom att jag hörde hur han rodnade ända från Kina. Det är hans ansvar att hans produktion funkar, inte mitt. Trots att det kändes pinsamt och knäppt efteråt så tror jag att han fattade. Hade rätt bra samtal efteråt. Vill fortfarande byta jobb, måste byta jobb, men tror att det kanske kanske kan bli lite lite bättre under tiden, nu när de faktiskt fattar vad som händer.

Den här veckan ska jag iväg på väldigt efterlängtad semester, ledig torsdag-måndag så ingen grymt lång ledighet men ändå. Skönt ska det bli. Ska åka till Blackpool på L-word konvent med en av favvovännerna. Jag ligger efter och har inte hunnit se säsong fyra än, men precis lyckats göra en fulnedladdning till datorn så nu ligger hela säsongen och väntar. Tolv avsnitt på tre dagar borde jag väl hinna med. Dammråttor och annat får vänta, här ska tittas på tv.

Om jag skulle börjat IVF:a nu skulle nedregleringen börjat nästa vecka. Grymt glad att jag har bestämt mig för att skjuta på det. Sökte inga jobb i söndags, men snart ska jag komma igång. Måste bara hinna sova, slappa och titta klart på säsong fyra först, sen ska jag ta tag i mitt liv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

L-word konvent, fan vad kul! Det är du så j-a värd!

/Karin

Anonym sa...

Baby, lämna dammråttor och annat värdsligt. Du har haft en tuff tid, ta det lugnt och njut av lugnet. och Blackpool.

Kram!

Mia

meningsfull sa...

Det som är bra med helvetesdagar och urladdningar är chansen att dagen efter är bättre än så är väldans hög.
Skönt att få ur sig allt också, kan jag tänka mig.

Matte sa...

Herregud, ta det lugnt. Allt tar sin tid (som mormor brukar säga :)) men man måste faktiskt vara motiverad att söka jobb så gör allt annat roligt innan och ta det där sedan, så att du inte blir superstressad av det också. Kul med liten resa också!

Kram