lördag 19 april 2008

Avlägset och nära

Kommande IVF:en känns fortfarande avlägsen och långt bort, funderar faktiskt på att skjuta på den till efter sommaren, så mycket annat som händer nu, för mycket spretiga känslor åt alla håll. Borde prata med kliniken men har inte förmått mig att ringa, tror inte att det är nåt problem, men måste ju berätta för dem att jag vill sätta igång igen, om det nu är vad jag vill. Trodde inte att det skulle bli så, men inser att jag har ett rejält motstånd mot att börja igen. Är rädd för minus. Vill inte se fler minus.

Tio dagar kvar till spraystart, innan dess måste jag bestämma mig. Recept har jag hemma, kan nog skjuta på beslutet tills dess. Är rätt säker på att jag kommer sätta igång, men det känns skönt att skjuta på beslutet lite, att känna att jag kan vänta om jag vill.

OM jag gör en IVF före sommaren och OM jag får några embryon att sätta tillbaka så har jag tänkt sätta tillbaka två den här gången också. Fast inte helt säker, läser i DN om några som fick fyrlingar av två IVF-embryon, läskigt. Gärna ett eller två barn, men fyra som singel känns helt omöjligt. Fast för min del är nog sannolikheten större att två embryon inte leder till något barn alls och det är minst lika skrämmande.

Inga kommentarer: