söndag 6 april 2008

när man tröttnat på att bara vänta

Insåg igår att jag knappast gör det enklare för mig när jag ägnar en hel del tid till att sitta och tänka på att det är evighetslångt kvar. Finns faktiskt rätt mycket kul som händer, problemet är nog mest att jag inte ser det, eller jo, det gör jag kanske, men IVF-minuset har varit svårt att bortse från.

Ägnade lördagen åt välgörande långfikande, först utefika i solen med Fertilitetsturisten och sen en kvällsfika med en annan kompis jag träffar alldeles för sällan. Båda två är delvis i samma situation som jag vad gäller försökandet, men ändå en hel del pratande som inte handlade om minus.

Försöker locka fram mitt sociala jag och bra saker händer. Känns som att delar av livet går åt rätt håll.

Dagen ska dessutom få innehålla kvartsfinal i handboll, så jag tänker tillåta mig själv att vara en hysteriskt subjektiv och hejande bajensupporter ett par timmar, skönt när tillvaron får vara svart eller vit, när man inte måste låtsas om gråskalorna.

Fick en länk till en Björk-låt av Tudorienne i en kommentar, lyfter upp den hit, för den passar så grymt bra idag.



There is more to life than this. Så sant

Inga kommentarer: