onsdag 9 april 2008

Tillbaka på cykeldag ett

Var orolig att mensen skulle bli försenad efter alla hormonerna från IVF:en men det blev tvärtom. Fem dagar tidigare än vad jag hade räknat med är jag tillbaka på CD1. Grymt skönt. Äntligen kan jag planera, räkna ner till sprayandet, känns som att jag är ur pausen och snart på gång igen. Spraystart om tre veckor.

Har en liten kort resa inbokad i slutet på maj, självklart hamnar den fel, helt fel. Kan inte flytta på den, vill åka, så det får nog bli extra långt sprayande för min del för att förlänga allt så att det inte måste krocka. Äggplock nångång sista veckan i maj, helt plötsligt känns det faktiskt inte så långt borta, jag har ju inte ens valt klinik till det här försöket. Antingen ska jag vara kvar på Nordica, eller så byter jag till DanFert. Stannar nog kvar, känns enklast och jag har egentligen ingen anledning att misstro dem även om det inte funkade förra gången, men lite sugen på att byta är jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att du slapp vänta på mensen! Vi kommer verkligen att vara rätt synkade, du och jag!
Nu jävlar..

Ha det bra! kram.