lördag 19 april 2008

Svårt att inte tänka

Skrev nyss att IVF inte får plats idag, men kan ändå inte låta bli att tänka på det. Ska jag göra den nu eller ska jag vänta. Vill inte vänta, men vågar inte börja. Tror inte att det kommer gå bättre efter sommaren, så egentligen är det lika bra att få det gjort. Känns skitläskigt. Ett misslyckat IVF är grymt jobbigt, vad är då två misslyckade IVF:er? Hade tänkt att jag skulle göra max sex IVF:er innan jag måste byta strategi, och nu vågar jag inte göra den andra, löjligt, men sant.

Om jag väntar hinner jag gå ner lite till i vikt, men det måste jag egentligen inte. Är inte så farligt tjock längre, även om det så klart absolut inte skulle skada att gå ner lite till. Om jag väntar hinner jag leva nyttigt lite längre innan, men jag tror inte att det är det det handlar om heller. Så farligt onyttigt har jag inte levt tidigare gånger det gått åt helvete.

Vet inte, lever i limboland och kan inte bestämma mig.

1 kommentar:

Fertilitetsturist sa...

Oj oj, förstår din rädsla och ambivalens! Det är ju skitläskigt faktiskt... Men beträffande det där med vikten så är du faktiskt inte det minsta tjock, så det där behöver du inte tänka på iaf!
Kram!