onsdag 2 april 2008

bloggtorka

Har inte så mycket att skriva, eller det har jag nog, men många väldigt osorterade tankar som jag inte riktigt får ihop för tillfället. De kommer nog ut en annan gång, på något sammanhängande eller osammanhängande sätt.

Det händer inte ett skit och det händer massvis är nog en rimlig sammanfattning av mitt liv.

Evighetsväntar fortfarande på att få komma igång med nästa IVF, runt en dryg månad kvar till spraystart, maj är ruskigt frustrerande långt bort.

Ny på jobbet gör att tiden kanske ändå kan gå hyfsat fort. Nya människor, nya rutiner, nya produktionsmetoder, nytt, nytt, nytt - och ändå egentligen precis som vanligt. Känns bra, kommer nog trivas.

Berättade för nya chefen om den misslyckade IVF:en, orkar inte vara hemlig, orkar inte ljuga, det har jag gjort nog förr. Hon visste visserligen redan om att jag försökt tidigare med inseminationer, men det kändes ändå bra att säga som det är. Kommer nog inte berätta för henne när nästa försök blir, får tillräckligt med frågor om hur det går från alla möjliga håll, men när det väl gått åt helvete känns det inte som att det behöver vara särskilt hemligt längre.

Har inte helt bestämt mig för om jag ska stanna eller om jag ska byta klinik till nästa försök, men ett trepack, det blir det i alla fall. Fick ett ovanligt trevligt brev från skattemyndigheten, de tänker betala tillbaka rätt mycket pengar till mig, typ 40% av vad ett trepack kostar, nice!

5 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Även jag får tillbaka på skatten :-) Inte alls lika mycket som du, men ändå ;-) Lite fika kanske?
Kram FT

Tudorienne sa...

Jag får också tillbaka på skatten. En tredjedels objektiv. Eller kanske en åttondel av vad jag skulle behöva för att få ordning på mitt torrent-liv. Oh well.

Anonym sa...

Hur menar ni att ni får tillbaka pengar??

Anonym sa...

Vi kommer verkligen att köra ganska samtidigt du och jag!
Ifall jag inte sagt det redan så var det fantastiskt att träffa dig!
Helt fantastiskt.

Anonym sa...

Ibland är tom skattemyndigheten riktigt trevlig ;)