söndag 13 april 2008

barnmorskorna

Efter att ha tröttnat på mig själv och mitt gnäll bestämde jag mig för lite hardcore-peppning via tv:n. SVT:s serie barnmorskorna har hittills sänts i tre avsnitt, jag hade inte sett ett enda. Hade inbillat mig att det skulle vara avskräckande, men det är faktiskt rätt fantastiskt, att det finns en massa kvinnor som föder barn varje dag och en hel yrkesgrupp som verkligen verkar gilla att jobba med förlossningar.

Jag vill ha barn, har velat det så länge jag kan minnas, fortfarande aptrist att vänta och hoppet vacklar men ändå, nästa försök närmar sig så sakteliga och lite hopp har jag.

Resten av kvällen kommer ägnas åt Caroline Salzingers bok Hälsningar från ondskans axelmakter, behöver perspektiv på världen, står inte ut om allt bara ska handla om min tröttsamma väntan, till det en god men onyttig middag bland annat bestående av en gräddig potatisgratäng som precis åkte in i ugnen.

Hade egentligen en plan på att tappa ett par kilo till innan nästa IVF, men trasig fot från trapptrillande igår och för mycket deppande gör att jag skiter i det idag.

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Som utlovat vill jag nu följa upp detta med din fot! Status?
Kram!

nylsa sa...

foten lever, bara lite blå och går utmärkt att gå på så länge man har skor. Alltså behövs ingen läkare, eller? Blir bara lite tröttsamt haltande när jag går barfota, men mest för att jag samtidigt sträckte låret på andra benet...

Har valt att tycka att läkare är onödiga i det här fallet.