måndag 7 april 2008

Idag blev imorgon istället

Första dagen på sthlmskontoret ändrades och blev imorgon istället, idag blir en jobbahemmadag eftersom jag alltså än så länge är kontorslös. Tänkte passa på att göra sånt man inte kan när man är helt ny på jobbet, smita iväg till karolinska och ta TNF-alfaprovet t ex. Har haft remissen säkert en månad, så jag fattar inte varför jag inte kommit iväg, men det har känts så knöligt att ta sig dit.

Kanske lite nervös också, vill inte höra att det är för högt, men vill samtidigt att det ska vara för högt så att jag får en anledning till varför det inte har lyckats hittills. Om det nu är för högt så går det ju att göra nåt åt det, jag får joina trombylligan helt enkelt. Flera trombylknaprare har ju lyckats, alltså skitlöjligt att vara orolig. Gillar bara inte tanken på att jag ska stoppa i mig ännu fler piller.

Ni som tar trombyl, hur länge måste man göra det innan det ger verkan? Har för mig att provsvaret ska ta 10 dagar, då får jag svar fem-sex veckor innan ET, räcker det eller blir det för kort tid? Irriterande att jag inte kommit iväg och tagit provet tidigare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror det räcker med 2 v innan ET - kommer ite ihåg - men det ska nog räcka :)

lycka till!

/A-S

Moooi sa...

Det räcker absolut!

Anonym sa...

Det måste räcka. Tar du en trombyl nu, så blir blodet tunnare samma dag. Själv kommer jag nog knapra albyl. :-)