lördag 14 juli 2007

fjärde gången gillt?

Nu är den fjärde inseminationsväntan igång, hoppas på riktigt den här gången, vet inte varför det känns så annorlunda mot förra gången men det gör det. Bättre vibbar helt enkelt. Har varit i Malmö ett par dagar och träffat vänner, känner mig peppad och bra. Kan nog till och med erkänna att jag känner mig stark och modig.

Tycker att chanserna borde vara större med två ägg än ett. Femton miljoner spermier och två ägg, de borde ha träffats nu. Redan nu oroar jag mig för om jag som ensam skulle klara tvillingar. Brukar annars oroa mig för om jag nånsin kommer bli gravid.

Om två veckor vet jag hur det gått. Tills dess vågar jag mig på att hoppas. Ska åtminstone försöka hoppas istället för att noja som en idiot.

6 kommentarer:

Solkatten sa...

På det fjärde smäller det! Håller tummarna för ett plus nu.

Storkenflyger sa...

Här är en till som hoppas som en idiot. Nu jädrans!

aequinoxia sa...

Vi är många som sympatihoppas.

KaKi sa...

Plusfest var det ja *best�mma*

L�ter positivt Nylsa, du har den k�nsla jag helt irrelevant hade sist... och det blev ju som bekant ett plus �ven om det inte stannade.

I hj�rtat �r jag inte lika positiv nu. Jag �r os�ker p� �gglossningen och har en �terkommande dr�m om att det bara var tillskottet fr�n sprutan som gjorde att det s�g ut att ha varit �gglossning nu, att den egentligen var p� tisdagen (p�sp�tt av att min tempning s�ger att det kan ha varit s�...) men jag f�rs�ker h�lla modet uppe. Jag har ju inget att f�rlora. Jag blev inte mer ledsen f�rra g�ngen n�r jag hoppats, trott och varit lycklig - �n jag var g�ngen innan n�r jag hela tiden neggat och nojjat...

S� - PLUSFEST! Nu ska det g� bebisar best�llda till Nylsa och Kantarellkisse ;-)

nylsa sa...

tack! tummar, hopp och sympatihopp hjälper, har fortfarande bra vibbar. 13 dagar kvar till test, känns både långt bort och nära.

nylsa sa...

Kantarelltkisse, hade inte sett din kommentar när jag skrev den förra. Vad jobbigt att ägglossningen gör dig orolig. Vet hur det är, man känner sig så maktlös när man inte kan påverka själv. Men gemensam plusfest om två veckor ser jag fram emot.